Babakocsi teszt – GB Qbit+

Korábban már érintőlegesen írtam erről a babakocsiról, amit amúgy nagyon imádok! Persze sokkal kényelmesebb egy nagyobb babakocsi, de amikor már arról van szó, hogy az autóba be kell tenni, mégis inkább ehhez nyúlok. A kompakt mérete ellenére egészen jól használható, bár azért jár néhány kompromisszummal.

Külső

Bár ez szubjektív, de a Qbit+ szerintem egy nagyon elegáns, minőségi babakocsi, egyszerűen imádom! Mutatós, a fehér kerekek, fekete váz és a színes huzat nagyon szép kontrasztot ad. Közelebbről megnézve minőségi anyagok és hibátlan összeszerelés jellemzi. Jó érzés megfogni, minden úgy működik rajta, ahogy azt kitalálták.
Az övét például nagyon szeretem, jól tartja a gyereket (sok babakocsinál az öv inkább csak dísz, mert simán kibújik belőle a gyerek).



Nagyon mutatós a Qbit+, főleg ebben a kék színben

Miért jobb ez mint egy hagyományos esernyőre csukható babakocsi?

A design mellett a legfontosabb szempont, hogy az ülőrész vízszintesig dönthető, így már újszülött kortól használható. Ez nagyobb gyereknél is jó, ha pont a babakocsiban szeretne aludni, akkor kényelmesen hátradönthető. Egy kicsit masszívabb, ezért tudunk bele pakolni, ráakasztani a pelenkázótáskát anélkül, hogy feldőlne. Ha hosszabb távon kell tolni, akkor is egészen kényelmes.

Az ülőrész vízszintesig dönthető, így újszülöttkortól használható – Qbit+
Így mutat hátulról
Az öve nagyon jó, erősen tartja a gyereket, nem tud kibújni belőle – Qbit+



Minőség, tisztítás

Ahogy fentebb írtam is, nagyon érezhető, hogy sokat foglalkoztak az anyaghasználattal, minőséggel. 1000 összecsukás után is ugyanolyan egyszerűen csukódik-nyílik. A festék nem pattog le, a tolókarról nem kopik le a borítás.
A huzat teljes egészében lehúzható, 30 fokon mosható. Már többször is mostam, a huzat nem fakult meg. A szétszedése-összerakása nagyon egyszerű (első alkalom előtt féltem, hogyha kimosom, összemegy és nem tudom visszahúzni, de semmi ilyesmi nem történt).
Egyedül a kerék kopottas, elég hamar megkopott és picit érdes lett a kerék felülete. Ez viszont csak akkor észrevehető, amikor tisztítom a babakocsit, mert hiába törölgetem a kereket, akkor is szürke kicsit a színe. Funkcióban ez semmit nem korlátoz.

Az ülőrész egészen magas, a 102 centis 3 éves nagyfiam is belefér még
A tolókar közel van a kocsihoz, így menet közben sokszor belerúgok a kerekekbe
Lecsupaszítva mosás közben – Qbit+



Hátrányok

Nincs olyan, hogy tökéletes babakocsi, olyan meg főleg nem, ami mindenkinek tökéletes. A kompakt méret jár megszorításokkal.
Példálul elég rosszul viseli a bukkanókat. Ha nagyobb bukkanó van és lendületből át akarom rajta tolni, volt hogy majdnem orrabukott. Így inkább megállok előtte és meg kell emelni a kerekét. (a Tako Omegánál nincs olyan bukkanó amin ne menne át).
A kerék és a tolókar elég közel van, ami miatt néha séta közben belerugok a babakocsiba. Oda kell figyelni, hozzá kell szokni. Kisebbeket kell lépni és így hosszú távon kényelmetlen.
Én elég magas vagyok. A tolókar magassága nem állítható, nekem alacsony és egy kicsit meggörnyedve tudom csak tolni. Emiatt hosszú távon kényelmetlen, megfájdul a hátam.

Kinek ajánlom?

Aki úgy gondolja, nem fog sok kilométeres sétákat tenni babakocsival, inkább csak bevásárláshoz, apróbb sétákhoz szeretne babakocsit, annak tökéletesen megfelel fő babakocsinak is. Rövid távon nagyon kényelmes, imádom, hogy egy kézzel is össze tudom csukni, betenni a kocsiba, kivenni, kinyitni.
A fő célközönség viszont az a réteg, akinek van egy nagyobb babakocsi, amit helyben használ, de szüksége van egy kisebbre, ami mindig benn van az autóban, hogy bevásárláskor, nyaraláskor tudja használni. Erre a célra szerintem ebben az ár-érték arányban nincs ennél jobb választás!

Repülésnél fel lehet vinni a fedélzetre?

Régen azzal hirdették, hogy kézipoggyász mérete van és emiatt fel lehet vinni repülésnél a fedélzetre. Ez kamu! Mármint nem a méret, hanem az, hogy felviheted. A gyakorlat az, hogy a repülő ajtaja mellett ott kell hagynod a babakocsid, kiszállásnál pedig odakészítik. Nem engedik felvinni.
Sőt, megkérdeztem már több légitársaságnál is és azt mondták, ha két darabban lehet csak összecsukni a babakocsit, akkor is vihetem, csak két cetlit kell rá kérni. Tehát ha csak egy repülőút miatt akarod megvenni, akkor nem szükséges, a normál babakocsid is viheted, úgyis a repülő gyomrában fog utazni, nem az utastérben.



Kapcsolódó bejegyzések:

Repülős út – Szicília

Tako Omega babakocsi teszt

Tako Omega vs Qbit+ – Miért nem elég egy babakocsi?



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük