Hosszú hétvége Krk-szigeten – mit csináltunk?

Korábban írtam róla, mik voltak a félelmeim az úttal kapcsolatban. Szerencsére nagyon jól sikerült a nyaralás. Próbáltunk mindenben a gyerekek igényeihez igazodni, de azért maximum olyan mértékben, hogy mi is jól érezhessük magunkat.

1 nap: Otthon – Budapest – Malinska

Az egész utazás apropója egy üzleti megbeszélés volt fenn Budapesten (mi vidéken lakunk egyébként). Délben végzett a férjem és utána indultunk tovább. Kihúztam a gyerekekkel, hogy mindkettő álmos legyen (a nagy igazából délben alszik ugye egyet, az 5 hónapos kislányomnál kellett picit húzni, hogy ne aludjon már el indulás előtt). Délben még ettünk egy szendvicset, pisiszünet, aztán el is aludt mindkét gyerek az autóban.

Azért sokszor nem egyszerű dolog ez, mert a kisfiam képes 2-3 órát is aludni az autóban, addig nem állhatunk meg WC miatt. Ez nem mindig olyan egyszerű, de mivel annyira értékes az alvásidő, ezért ennyit fel kell áldoznunk.

Siófokig szokás szerint nagy volt a forgalom, de utána jó tempóban haladtunk. Megállókkal együtt viszont 8 óra volt, mire elfoglaltuk a szállást. Magam is meglepődtem, de mindkét gyerek csodálatosan végigbírta az utat. A 3 éves elnégelődött, beszélgettünk vele sokat. A kisebbik pedig sokat aludt és a közökben meg gőgicsélt. Egy pici sírás sem volt. Hihetetlen!

Általában apartman pártiak vagyunk, de mivel csak 2 éjszakára foglaltunk, kivételesen szállodát választottunk (Blue Waves Resort). Félpanzió volt az árban, illetve két légterű szobát választottunk, hogyha az egyik gyerek fenn van, a másik tudjon tőle aludni.

Este a vacsora után mentünk is aludni.

2 nap: hatalmas séta + Krk

A szálloda közvetlenül a tengerparton fekszik, 2,5 km-re a központtól. Ez soknak tűnik, főleg két kisgyerekkel. Viszont a kicsi babakocsiban, a nagyobb pedig a testvérfellépőn lustul, így simán besétáltunk. Azért is jó a tengerpart mentén sétálni, mert ott legalább nagyrészt vízszintes a terep! 🙂 Aki volt már Horvátországban babakocsival, az meg tudja érteni, mekkora kincs ez.

Malinskában tengerparti sétány

Besétáltunk a központba, ittunk egy kávét, majd mire visszaértünk a szállásra, olyan fáradtak voltunk, hogy mindannyian beájultunk az ágyba. A férjem rögtön el is aludt a nagyobbal, a kisebb nem volt álmos, vele én még 1,5 órát fenn voltam, de aztán mi is elaludtunk. Összességében 4 órát aludtak a fiúk, és nekem is sikerült így 2 órát aludnom. Annyira jól esett 🙂

Ébredés után pedig autóval Krk városba mentünk át. Mindössze 15 perc autóval. Ott a Konzumban bevásároltunk, majd letettük az autót (mivel nincs főszezon, egyszerű volt a parkolás). Itt fagyiztunk egyet, sétáltunk egy kicsit. Gyorsan elszaladt az idő.

Este a svédasztalos vacsora is egészen jól lezajlott, a nagyobbnak kellett picit telefont adni, mert nyüzsgött, de viszonylag így sikerült végigennünk a menüt.

3 nap: még egy kis séta Malinskában + hazaút első fele

Úgy döntöttünk, inkább kettéosztjuk a hazautat, hogy ne csak az utazásról szóljon a nap. Így délelőtt miután elhagytuk a szállást, leraktuk az autót Malinskában és sétáltunk még egy nagyot. Kb. délben indultunk haza.

Malinska kikötő

Mindössze 3 óra volt az út a tranzitszállásunkig (Marija Bistrica). Nagyon szép kis település, amúgy nem is messze a magyar határtól. Itt sétáltunk, fagyiztunk, de azért sokat pihentünk is a szobában, mert az előző 2 nap annyit sétáltunk, hogy jól esett picit vízszintben lenni.

Marija Bistrica

4 nap: hazaút

Húsvét hétfőn jöttünk, mint mindenki, a forgalom sajnos hatalmas volt. Itt már tényleg csak a hazaút volt, párszor megálltunk persze útközben. Délutánra végre hazaértünk.

Kövess Facebook-on, hogy ne maradj le az újdonságokról!