Autó teszt: Renault Captur E-TECH PHEV – anyuka szemmel

Nem mondanám magam nagy autószakértőnek, így ne várjatok tőlem leírást a hajtásmechanizmusról meg az úttartásról 🙂 Csupán szeretném kiemelni azokat az előnyöket-hátrányokat, amiket anyukaként, két gyerekkel fontosnak tartok.

Először is nagyon köszönöm a szolnoki Renault márkakereskedésnek, hogy megengedték, hogy kipróbáljuk az autót pár napra. Nagy döntés egy autócsere és fontosnak gondoltam, hogy megnézzük, hogyan teljesítene a napi rutinunk során.

Kinézet, méret

Az autó külső és belső design-ja is nagyon megfogott. Ezt nem kell túlmagyarázni, tetszik és kész. Jelenleg egy Renault Zoe-nk van, amit imádunk, de két gyerekkel sokszor szűkösnek érezzük, leginkább a gyerekek lábterénél kezdenek problémák lenni.

És azt kell mondjam, hátul sokkal több hely van benne, mint a Zoe-ban. Nagyon tetszett, hogy viszonylag magasan ülünk, és hátul még magam mögött is kényelmesen elfértem.

Összességében nagyon tetszik a Renault Captur kiállása
Hátulról a lámpák fogtak meg leginkább
Hátul 2 felnőtt is kényelmesen elfér, én elég magas vagyok, és magam mögé kényelmesen beférek, a térdem éppencsak hozzáér az első üléshez

.

Plug-in-hibrid – mire jó ez?

Ez volt a másik fő érv. A munkánkból adódóan is nagyon sokat megyünk, de ritkán nagy távokat, inkább csak helyben szaladgálunk, ovi, bölcsi, bolt, és a 20-30 km-es környéken szaladgálunk mindig ügyet intézni. Így ésszerűnek tűnik, hogy egy ilyen autó jó megoldás lehet.

Hivatalosan 60 km-t tud megtenni tisztán elektromosan, na erre voltam én nagyon kíváncsi. Emiatt is nyúztuk az autót 3 napig: és igen, valóban tudja! Nagyon meglepő, hogy hiába van ott a benzinmotor, egészen 130-as sebességig képes úgy közlekedni, hogy be sem kapcsolja a benzinmotort, ehhez persze nem szabad túl erősen a gázpedálra lépni.

Gyakorlatban olyan 45-50 km-t tudtunk kihozni belőle elektromosan. Utána is marad még benne szufla, de az elektronika ekkor már tartalék üzemmódba kapcsolja és inkább elkezdi tölteni a benzinmotorról, és csak a gyorsításoknál használja fel az elektromos részt.

Otthon normál konnektorról tölthető, éjszaka simán feltölti akkor is, ha teljesen lemerül az akksi.
A kijelzőjéről sokminden leolvasható, hogy mikor honnan jön a hajtás, mennyi a hatótáv, pillanatnyi fogyasztás.

.

Amit imádok a Captur-ben

Kulcsnélküli nyitás-zárás: nagyon kényelmes, főleg ha tele a kezem a gyerekek cuccaival. Emellett van egy kis hely direkt a kulcsnak kialakítva, így nem csúszkál, nem tűnik el valamelyik rekesz alján. Már csak ezért képes lennék megvenni 🙂
Tolatókamera és 360 fokos kamera: szemfényvesztésnek tartottam, de a gyakorlatban nagyon hasznos. A felülnézeti képen annyira jól látszik, hogy amikor a szűkös garázsunkba beállok, merről mennyi hely van. Parkolásnál is nagyon hasznos. Függővé tesz 🙂
A szellőzők körüli narancs díszítés nagyon tetszett, emellett a szálcsiszolt hatású berakást is imádtam. Azt hittem, férfias, de előben igazán otthonos hatást kelt.
Középen van hely mindkettőnk szemüvegének és még a garázsnyitónak is. Mind elfér egymás mellett. Így biztosan nem karcolódik egyik sem.
Az ülés szövetét is imádtam. Kinézetre is nagyon jó, fekete alapszínbe szőttek bele fehér szálakat. Érdes hatású, de úgy néztem, hogy bármilyen kosz könnyen kijön belőle.
Nagyon szép felnik voltak az autóhoz, ráadásul arányaiban jó nagyok. Én mindig megnézem egy kocsin, hogy milyen a felni és nagyon kritikus vagyok, de ez igazán tetszett.
Magasan lehet benne ülni: kényelmes a ki- és beszállás, jól látom az utat. A gyerekeket is sokkal könnyebb bekötni.
Elektromos hajtás: ötvözi az elektromos autó és a benzinmotoros előnyeit. Rövid távon lehet vele csendesen közlekedni (és persze olcsón), hosszú távon viszont nem kell megállni tölteni. Szerintem nagyon hasznos, főleg amikor nagyrészt csak helyben szaladgálunk.
Hátul van két USB csatlakozó, ami nagyon jó a gyerekek kütyüjeihez, főleg egy hosszú út során. Emellett van hátul szellőzőnyílás, ami szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy egy hosszú út során hátul ne főjjenek meg a gyerekek.
A csomagtartó teljesen jó méretű. A babakocsi mellett még egy nagybevásárlás simán belefér, de még 2 normál bőrönd is. Simán leindulnék vele Horvátországba. Nem kell mélyre pakolni benne, de a padló alatt van még lent tárolórekesz, ahová például a töltőkábelt is el lehet rejteni.

.

Ami nem annyira tetszett a Captur-ben

Bár hátul a lábtér bőven elegendő, szélességre semmivel sem nagyobb, mint egy Clio vagy egy Zoe. A két gyerekülés közé teljesen esélytelen, hogy bárki bepréselje magát. De még egy gyerekülés mellé sem fér be két ember. Én valamiért többet vártam volna ettől az autótól.
Ha nagyon lecsökken az akkumulátor töltöttsége, akkor a benzinmotorról kezdi el tölteni az akkumulátort. Ha akarom, ha nem. Szerintem teljesen ésszerűtlen benzinnel áramot termelni. Főleg, ha mondjuk még 10 km van hazáig, akkor azon a 10 km-en egyfolytában bőg a motor hangosan, hogy áramot termeljen, és ezt nem lehet kikapcsolni. Idegesítő és szükségtelen.

Végül megvettük az autót vagy nem?

Sajnos nem. Pedig imádtuk, nagyon jó érzés vezetni és az elektromos részével is többnyire elégedettek voltunk.

Az ok az volt, hogy a Renault Zoe-t még viszonylag új, és nem éreztük volna akkora ugrásnak a váltást, egyszerűen túl korai a lecserélése. Inkább még kibírjuk egy kicsit, és megvárjuk, hátha megjelenik egy Captur-nél is nagyobb PHEV vagy elektromos autó, ami teljesen kielégíti az igényeinket.

Kövess Facebook-on, hogy ne maradj le semmiről!

Legutóbbi bejegyzések:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.