Autó teszt: Renault Captur E-TECH PHEV – anyuka szemmel
Nem mondanám magam nagy autószakértőnek, így ne várjatok tőlem leírást a hajtásmechanizmusról meg az úttartásról 🙂 Csupán szeretném kiemelni azokat az előnyöket-hátrányokat, amiket anyukaként, két gyerekkel fontosnak tartok.
Először is nagyon köszönöm a szolnoki Renault márkakereskedésnek, hogy megengedték, hogy kipróbáljuk az autót pár napra. Nagy döntés egy autócsere és fontosnak gondoltam, hogy megnézzük, hogyan teljesítene a napi rutinunk során.
Kinézet, méret
Az autó külső és belső design-ja is nagyon megfogott. Ezt nem kell túlmagyarázni, tetszik és kész. Jelenleg egy Renault Zoe-nk van, amit imádunk, de két gyerekkel sokszor szűkösnek érezzük, leginkább a gyerekek lábterénél kezdenek problémák lenni.
És azt kell mondjam, hátul sokkal több hely van benne, mint a Zoe-ban. Nagyon tetszett, hogy viszonylag magasan ülünk, és hátul még magam mögött is kényelmesen elfértem.
.
Plug-in-hibrid – mire jó ez?
Ez volt a másik fő érv. A munkánkból adódóan is nagyon sokat megyünk, de ritkán nagy távokat, inkább csak helyben szaladgálunk, ovi, bölcsi, bolt, és a 20-30 km-es környéken szaladgálunk mindig ügyet intézni. Így ésszerűnek tűnik, hogy egy ilyen autó jó megoldás lehet.
Hivatalosan 60 km-t tud megtenni tisztán elektromosan, na erre voltam én nagyon kíváncsi. Emiatt is nyúztuk az autót 3 napig: és igen, valóban tudja! Nagyon meglepő, hogy hiába van ott a benzinmotor, egészen 130-as sebességig képes úgy közlekedni, hogy be sem kapcsolja a benzinmotort, ehhez persze nem szabad túl erősen a gázpedálra lépni.
Gyakorlatban olyan 45-50 km-t tudtunk kihozni belőle elektromosan. Utána is marad még benne szufla, de az elektronika ekkor már tartalék üzemmódba kapcsolja és inkább elkezdi tölteni a benzinmotorról, és csak a gyorsításoknál használja fel az elektromos részt.
.
Amit imádok a Captur-ben
.
Ami nem annyira tetszett a Captur-ben
Végül megvettük az autót vagy nem?
Sajnos nem. Pedig imádtuk, nagyon jó érzés vezetni és az elektromos részével is többnyire elégedettek voltunk.
Az ok az volt, hogy a Renault Zoe-t még viszonylag új, és nem éreztük volna akkora ugrásnak a váltást, egyszerűen túl korai a lecserélése. Inkább még kibírjuk egy kicsit, és megvárjuk, hátha megjelenik egy Captur-nél is nagyobb PHEV vagy elektromos autó, ami teljesen kielégíti az igényeinket.